Slecht geslapen vannacht? Met deze 5 tips kom jij je dag door!

Heb je maar een paar uur slaap gehad vannacht? Het overkomt ons allemaal wel eens. Om vandaag toch nog te kunnen killen, hebben wij vijf gouden tips om je dag door te komen met een slaaptekort! 

We hebben allemaal weleens een nacht waarin we te weinig slapen. We liggen te woelen, het is te warm en dan weer te koud, onze partner snurkt een eind weg of je kunt gewoon niet in slaap vallen. Te weinig slaap krijgen kan echter wel voor nare gevolgen zorgen. Het kan zijn dat je opeens superveel honger krijgt of geen concentratie hebt. Het aanbevolen aantal uren per nacht staat op minimaal zeven uur. Het ligt natuurlijk aan de persoon zelf hoeveel slaap je nodig hebt ‘s nachts. Met deze vijf tips helpen wij je om je slaaptekort te overleven!

1. Spring onder de douche

Het is na zo’n zware nacht met weinig slaap nog lastiger dan normaal om je bed uit te komen. Als je ‘s ochtends meteen onder de douche stapt, helpt dat om goed wakker te worden. Druk dit keer niet direct op de snooze knop van je wekker, maar rol jezelf direct het bed uit naar de douche. Zet voor een extra kick de temperatuur de laatste minuut een stuk kouder. Geloof ons, je bent binnen no time wakker.

2. Steengoed ontbijt

Ontbijt wordt door veel mensen nog weleens overgeslagen, terwijl het juist een goede start van de dag is. Je haalt er veel energie uit en je kunt direct vol aan de bak. Zorg er dus voor dat je na zo’n slapeloze nacht een killer ontbijt voor jezelf neerzet. Maak een ontbijt waar veel goede voedingsstoffen inzitten zodat je er veel energie uithaalt. Havermout vult bijvoorbeeld heel goed, en ook een eitje werkt altijd!

3. Time to shine

Het liefst trek je een oversized trui aan, doe je geen make-up op en laat je jouw haar voor wat het is. Dat gaat niet meer gebeuren! Trek een outfit aan waar jij je goed en zelfverzekerd in voelt. Wanneer je zelfvertrouwen hebt straal je dit immers uit en dit zal jouw sleepy state veel goeds doen. Smeer een extra laagje mascara op en je zult zien dat niemand opmerkt dat jij zo moe bent. Het allerbeste: jij voelt je freaking good in je outfit!

4. Eet je groente en fruit

Waarschijnlijk heb je er geen zin in en verlang je vooral naar een vette hap en heerlijke snacks. Probeer op een dag als deze toch om veel groente en fruit te eten. Verwerk het in je maaltijden of eet het lekker tussendoor. In groente en fruit zitten veel goede voedingsstoffen en vitamines, zoals vitamine C en ijzer. Groente en fruit zullen ervoor zorgen dat jij je dag energiek doorkomt. Een extra voordeel is dat het ook nog eens supergezond is.

5. Drink de kraan leeg

Dat je genoeg water moet binnenkrijgen op een dag weet je natuurlijk al. Toch blijft het voor sommigen lastig om genoeg te drinken. Iedere dag is genoeg water drinken van groot belang om uitdroging te voorkomen. Te weinig drinken kan zorgen voor (nog meer) vermoeidheid, honger en verwarring. Vind je de neutrale smaak van water niet zo lekker? Er zijn gelukkig genoeg manieren om je water een boost te geven. Vandaag is de waterfles je beste vriend.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *