Vijf tips om gemotiveerd te blijven voor training

Het nieuwe jaar is net begonnen. Je hebt jezelf belooft dat je nu echt gaat beginnen met trainen en gezonder gaat eten. Maar op een of andere manier komt het er niet van. Klinkt dit je bekend in de oren? Dan is deze blog echt iets voor jou. Workout Club Ibiza geeft je vijf tips om te starten. Ga er maar voor zitten, want nu is het moment om de beste versie van jezelf te worden.

Workout Club Ibiza

Voor dat we van start gaan laten we onszelf even voorstellen. Wij zijn Marisa en Virgil en we wonen op Ibiza. We zijn de eigenaren van The Workout Club Ibiza.

Wij helpen mensen van over de hele wereld met het behalen van hun fitness en levens doelen. Dit doen we door personal training maar ook door middel van training in kleine en grote groepen (beter bekend als bootcamps) en online personal training. Al onze sessies vinden plaats op de schitterende locaties over het gehele eiland van Ibiza.

Elke maand zullen wij onze beste video’s, trainingsprogramma´s en mindset tips die onze klanten super resultaten geven met  jullie delen. Daarnaast brengen we een beetje Ibiza bij jullie thuis. Maar genoeg over ons. Laten we starten met de nieuwe jij!

Fuck It!

Dit is niet om je te beledigen. Maar wij gebruiken het  ¨Fuck It¨ concept om je te dwingen een keuze te maken. Wat de keuze ook is, je onderneemt actie, en daar gaat het om. Een voorbeeld:

Je ligt in bed en je personal training staat gepland. Maar je bent nog moe en je bent iets te laat naar bed gegaan gisteravond. Eigenlijk heb je helemaal geen zin. Hier komt ie dan:

‘’FUCK IT ik sta nu op en ik ga trainen!’’. Geloof me, je voelt je geweldig na de training.

Plan je training

We leven in een veel te drukke tijd tegenwoordig. Hierdoor vergeten we vaak de dingen die juist goed zijn voor ons. We plannen al onze afspraken voor werk. Waarom doen we dat niet met dingen die belangrijk zijn voor ons zelf? Laten we ook onze training inplannen.

Dit is wat je doet: plan drie keer 45 minuten in je week planning om te trainen. Gebruik je ‘reminder’ in je telefoon om de afspraak vast te zetten. Die afspraken met jezelf zijn heilig. Zeg ‘’Fuck it’’ wanneer je alarm af gaat en ga naar je training. Doe dit 21 dagen en je zult merken dat het je geen moeite meer kost; het is een gewoonte geworden.

Oh, en bestel vast je nieuwe kleding want die zal je nodig hebben na twaalf weken :-).

kalender fitgirls ibiza

Vind een trainingspartner.

Op Ibiza gebruiken wij het ‘buddy systeem’. Groepstrainingen blijken super effectief te zijn. We behalen namelijk veel betere resultaten met mensen die samen met anderen trainen.

Maar wat doe je als je niet zo’n groepsmens bent? Plaats een bericht op Facebook. Stuur een Whatsapp naar je vrienden. Op deze manier vindt je altijd iemand die met jou wil gaan sporten. Je houdt elkaar scherp en het is nog gezellig ook. Samen sta je sterk!

groep fitgirls ibiza

Een simpel voedingsplan

Carb-cycling, Paleo, Vegan er zijn zo veel opties en elke voedingsdeskundige heeft een andere aanpak. Onze ervaring heeft geleerd dat elk lichaam uniek is en zijn eigen gebruiksaanwijzing heeft.

Om te starten doe je deze vier simpele dingen:

  1. Drink veel water.
  2. Eet zo min mogelijk producten met toegevoegde suikers.
  3. Probeer grote porties rijst, pasta, aardappel en brood te verminderen en eet in plaats daarvan meer groenten en eiwitrijke producten.
  4. Probeer voeding uit blik te vermijden (vanwege de grote hoeveelheden toegevoegd zout en suiker).

Als je eenmaal gewend bent aan het sporten en je beter op je voeding let, gaan we andere dingen aan dit simpele voedingssysteem toevoegen. Het doel is dat je een eetpatroon aanleert wat bij jou als persoon past, maar meer daarover in een andere blogpost.

saladed fitgirls ibiza

Rust is ook training

De beste resultaten behaal je door rust te nemen en tijd voor jezelf in te plannen.

Ga op tijd naar bed als dat je lukt en reserveer tijd voor jezelf in je agenda. Maar vergeet ook je sociale leven niet: spreek af met vrienden.

Het leven gaat niet alleen over werk maar het wacht op jou om geleefd te worden!

slapen fitgirls ibiza

Wat is de volgende stap?

Gebruik deze vijf tips om te starten. Zeg vaker ‘Fuck It’, train hard, rust goed en eet gezond en je bent goed onderweg naar de nieuwe super jij!

We hopen dat deze tips jou een duwtje in de juiste richting geven. Als je een helpende hand nodig hebt, laat een bericht achter onder deze blog en we komen met de snelheid van het licht bij je terug vanuit Ibiza.

eigenaren workout ibiza fitgirls

Marisa & Virgil zijn de eigenaren van The Workout Club Ibiza. Marisa wordt ook wel ‘Miss Organized’ genoemd en is het kloppend hart van de TWC Ibiza organisatie. Virgil is de Upper coach van de TWC Ibiza coaching squad met een passie voor houding, beweging en simpele maar effectieve trainingsmethoden.

Samen met hun team van getalenteerde coaches hebben ze het doel om zo veel mogelijk mensen te helpen om een betere versie van zichzelf te worden.

2 thoughts on “Vijf tips om gemotiveerd te blijven voor training

  1. Jessica zegt:

    Leuke blog! Ik was in augustus op Ibiza en heb toen een training bij The Workout Club Ibiza gevolgd. Super leuke en pittige training op het strand! Als ik komende jaar weer naar Ibiza ga, pak ik zeker weer een training mee!

  2. Aisha zegt:

    Dat fuck it is makkelijker gezegd dan gedaan haha. MAar ik snap het idee. Voor mij is een trainingspartner toch wel het belangrijkst. Voor gezelligheid doe ik alles!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *