Vijf reden om te sporten in de herfst

We hebben een paar mooie herfstweekenden achter de rug, maar het weer wordt met de week guurder. Toch probeert Marielle minimaal twee keer per week buiten te sporten. Hoe blijf je gemotiveerd om toch te blijven sporten in de buitenlucht? Voor Fitgirls die wat extra motivatie zoeken, vijf reden om te sporten in het herfstweer.

1. Een mooie blos

Na een rondje rennen door weer en wind verschijnt er een mooie gezonde blos op je wangen. Dat blosje kunnen we wel gebruiken nu onze bruine zomerse tint langzaam verdwijnt. Je zult er gezonder en fitter uitzien, dan wanneer je op de bank blijft zitten.

2. Eten smaakt na het sporten extra goed

Stevige, warme herfstkost smaakt na een buitentraining extra lekker! Check voor inspiratie mijn drie favoriete herfstrecepten. Sowieso mag je jezelf wel een extra’s gunnen na een stevige buitentraining. Je verbruik is door het koude weer namelijk iets hoger dan normaal, omdat je lichaam extra z’n best moet doen om warm te blijven.

3. Het maakt gelukkig

Sporten maakt endorfine aan en dat stofje zorgt ervoor dat je je gelukkiger voelt. Zeker tijdens korte, donkere dagen, komt het vaker voor dat we minder lekker in ons vel zitten. Sporten kan helpen om je weer fijn te voelen. Sportieve inspanning kan je zelfs zo’n gelukzalig moment bezorgen, dat je het gevoel hebt in een roes te verkeren.

4. Genieten van herfstkleuren

Is het je wel eens opgevallen hoe mooi de natuur is in de herfst? Gekleurde bladeren, hier en daar een paddenstoel, prachtig licht door een laag hangend zonnetje… Deze combinatie zorgt voor ‘golden moments’ die je alleen ervaart als je buiten gaat sporten in de herfst. Mijn favoriete tijdstip is zaterdagmiddag tussen 15:30 en 16:30 uur. Dan heb ik aan alle verplichtingen voldaan en is het eindelijk tijd om weekend te vieren.

 

herfst fitgirls

5. Stralend aan het kerstdiner

Ook niet onbelangrijk: over minder dan zes weken is het kerst! Om te zorgen dat je vol zelfvertrouwen in die mooie feestjurk past, is het verstandig om tot die tijd extra te bewegen. Dus: hup, van de bank af en lekker naar buiten!

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *