Sportmotivatie nodig? Lees deze tips!

Ineens is daar de gevreesde muur, BAM! Je loopt er zo tegenaan en je bent de grip kwijtgeraakt. Je motivatie is ver te zoeken en je begrijpt niet waar het vandaan komt, terwijl je echt een redelijk actief ritme te pakken had. Je deed alles goed maar toch ben je eruit gedonderd alsof je uit een achtbaan geslingerd bent.

En dan is het ook weer moeilijk om de draad op te pakken want nu ben je ook nog eens teleurgesteld. Kop op! We hebben allemaal onze momenten. Je doelen bereiken gaat nu eenmaal met ups en downs. Dus heb je motivatie nodig? Met deze tips ben je zo weer back-on-track!

Mindset

Gedachten, gevoelens en gedrag spelen een belangrijke rol in het behalen van je succes. Beginnen is een ding, volhouden is de uitdaging! Het heeft allemaal te maken met je mindset. Misschien ben je ziek geweest en pak je daarna moeilijk je ritme op of misschien heb je twee keer afgezegd en denk je dat het toch allemaal geen zin heeft. Het wordt tijd om in jezelf te geloven. Sportdipjes zijn namelijk heel normaal, het hoort bij het proces. Dus laat al je negatieve gedachten los en begin opnieuw! A fresh new start!

Sportmotivatie tips

  • Visualiseer een beeld van jezelf met hoe je eruit wilt zien! (En als het nu kan zet dan je favoriete sportmuziek op en zet deze lekker hard aan, klinkt gek maar daar krijgen we direct inspiratie van!) Heb je dat gedaan? Mooi! Let’s go!
  • Pak pen en papier en schrijf op waarom je dit zo graag wilt. Wat zijn de voordelen?
  • Zorg voor een week & dag structuur waarin je het sporten gaat inplannen.
  • Zoek op internet naar Fitspiration foto’s en filmpjes (Tumblr, Instagram, Pinterest)
  • Leg je sporttas en spullen alvast klaar. Doe dat vandaag al!
  • Koop desnoods een nieuw sportoutfit! (Wedden dat het helpt ?;))
  • Zeg tegen je partner dat je MOET sporten. Een stok achter de deur kan geen kwaad.
  • Probeer inzicht te krijgen in je zwakheden, waar gaat het meestal mis? Denk na over hoe je dat patroon kunt doorbreken en schrijf het op.
  • Zorg voor haalbare doelen. Denk realistisch, je bent niet topfit in 1 maand. Bijvoorbeeld: Je doel is om je vetpercentage naar beneden te halen. Maak het concreet door een afspraak met jezelf te maken: Ik wil over 6 maanden een daling hebben van 6 %, dat is een daling van je vetpercentage van 1% per maand.
  • Denk groot! De enige die je doelen in de weg staat ben je zelf! Je bent niet te laat, of te oud, of te jong, je hebt het niet te druk. Eerlijk, dat zijn alleen maar excuses! Geloof erin en geef nooit op! Je komt er echt.
  • Kijk niet op de weegschaal maar naar je broekmaten.
  • Meet jezelf. Maak een startfoto en laat je vetpercentage maandelijks meten. Meten is weten.
  • Het is vallen en opstaan, zoals met alles in het leven. Heb je een tegenslag? Zie het als een leerproces. Het woord ‘falen’ ken je niet!
  • Je doet dit voor jezelf om je mooier, fitter, blijer, vrolijker en gelukkiger te voelen!
  • Er is niets maar dan ook niets anders belangrijker dan een fit en gezond lichaam!

Never give up on your dreams

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *