Sporthorloges als ondersteuning voor het beste resultaat

Voor de één is het een ideaal hulpmiddel, voor de ander is het net iets too much. Ik heb het over welbekende sleeptrackers, fitnesstrackers en fitnessapps. Heel handig als je wilt bijhouden wat je op een dag binnenkrijgt of verbruikt, en om je progressie te meten. Wij beschrijven drie sporthorloges voor jullie.

Fitbit

img_0660

Nummer 1 die we jullie presenteren en ook zelf hebben uitgetest is de FitBit. Heel populair de laatste tijd en handig om zowel je slaappatroon als je progressie te meten.

Waar je bij de Fitbit wel op moet letten is dat je niet te obsessief bezig bent met je calorie-inname en verbruik per dag (en dat het sporten dus wel leuk blijft). Je sport immers niet alleen voor je fysieke doelen, maar ook voor je gezondheid en je plezier, toch? Ondanks dat we in het algemeen tevreden waren over de Fitbit, heeft het apparaat wel een minpunt: je hartslag wordt soms niet volledig accuraat gemeten. Zo kan het zijn dat je hart bonst terwijl er op de teller staat dat je hartslag laag is.

Naast het strakke uiterlijk van de Fitbit vinden we de sleeptracker wel super handig om bij te houden wat je slaappatroon is.

Samsung Gear Fit2

daphne-4

Get fit, stay fit‘ is de belofte van Samsung bij de Gear Fit2. Fitgirls’ Daphne heeft al eerder een blog geschreven over wat het horloge voor jou kan betekenen. Daphne vond het gebruik van de Gear Fit2 persoonlijk heel fijn en vertelde in dit blog zelfs hoe ze door het horloge gemotiveerd werd om de was op te hangen!

Polar Loop

polar-loop

De Polar Loop volgt al je keuzes en bewegingen op een dag en bestaat uit meerdere delen. De Polar Flow app, activiteitentracker en de Polar Flow service zorgen er via Bluetooth samen voor dat jij met het horloge het beste uit jezelf kunt halen. Daarnaast worden de intensiteiten van je activiteiten ook gemeten, samen met het aantal verbrande calorieën. Wil je de 100% halen? Dan geeft het horloge je een extra steuntje in de rug als je bijvoorbeeld niet actief genoeg bezig bent geweest die dag.

Het Polar Loop horloge is geschikt voor zowel lopen, fietsen als voor zwemmen. Gewoon onder water ermee dus! Je kunt je voortgang en prestaties volgen op je pols, je smartphone en het web.

Hoewel het uiterlijk van de Polar Loop misschien iets minder hip is, is het wel accuraat en de batterijduur over het algemeen goed. Als je het gewoon dagelijks draagt, krijg je al snel een duidelijk inzicht wat betreft je beweging en verbranding. Of het sporthorloge ook geschikt is voor Android is niet helemaal duidelijk: daar kun je het beste achteraan gaan als je een Android gebruiker bent. Let er wel op dat je, voor het meten van je hartslag, een borstband nodig hebt. Deze moet je apart aanschaffen.

One thought on “Sporthorloges als ondersteuning voor het beste resultaat

  1. Lauren zegt:

    Hey meiden, Ik heb zelf een polar M400 en de app is gewoon geschikt voor Android. Heel makkelijk te synchronizeren via bluetooth. App is heel overzichtelijk en geeft je inzicht in hoeveel je per dag beweegt, hoe lang je hebt gesport, hoe lang je hebt stilgezeten en hoe je hebt geslapen. Heel makkelijk en fijn dus.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *