Quinoa salade met een twist van amandelen en feta

Een maaltijd die snel op tafel staat is natuurlijk ideaal. Want elke fitgirl heeft wel eens een luie dag waarop ze geen zin heeft om te koken en toch iets gezond wil eten. De oplossing hiervoor is quinoa: makkelijk klaar te maken en binnen 10 minuten kun je aan tafel. Maar wat is nou een lekkere combinatie met quinoa? Wij hebben een heerlijk recept van Voedzaam & Snel voor je dat je echt moet proberen! 

Quinoa is de nummer één ‘superfood’ van de wereld. Het zit vol met eiwitten, vitaminen en mineralen maar bevat geen gluten. Daarnaast is het ook erg voedzaam en kun je er goed vullende maaltijden mee maken. Hoewel het in Zuid-Amerika al een hele tijd gegeten wordt is het nog niet zo heel lang trendy in Nederland. Er zijn drie hoofdtypes quinoa die je kunt onderscheiden: rode, zwarte en witte quinoa. In dit recept is er voor een mix van deze drie gekozen.

What you need (2-3 porties):

  • Water – 300 milliliter
  • Halve galiameloen
  • Trostomaten – 3 stuks
  • Drie kleuren quinoa – 200 gram
  • Feta – 100 gram
  • Rozijnen 75 gram
  • Amandelen 60 gram
  • Basilicum – 7 gram
  • Extra vergine olijfolie – 2 eetlepels
  • Peper en zout naar smaak

Make & Shake:

  1. Spoel in een zeef de quinoa af en breng dit daarna aan de kook met de 300 milliliter water.
  2. Kook de quinoa ongeveer 10 minuten. Het is klaar als al het vocht is opgenomen.
  3. Snijd ondertussen de galiameloen, tomaten en feta in blokjes en snijd de basilicum fijn.
  4. Schenk de olijfolie door de quinoa en strooi wat peper en zout eroverheen tot het goed op smaak is.
  5. Doe de quinoa in een schaal en voeg alle andere ingrediënten toe. Roer dit door elkaar en klaar is de salade!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *