Eva’s “Ik wil spieren zien” challenge – Week 1

De eerste keer dat ik de sportzaal van Stephan in loop, lijkt het alsof ik ben beland in de rode kamer van Mr. Grey. Overal zie ik martelwerktuigen hangen: springtouwen, elastieken, touwen en dumbells. Heel even schiet het door mijn hoofd om snel weer weg te gaan, maar helaas heeft Stephan me al in de smiezen. Voordat ik het weet, heeft hij twee gewichten om mijn enkels gebonden en worden mijn benen bij elkaar gehouden door een elastiek. Ik dacht dat we rustig zouden beginnen, maar Stephan heeft andere plannen…Ik wilde het lichaam van een Victoria’s Secret Angel, dus dan ga ik die krijgen ook.

Gebonden in de martelwerktuigen, moet ik squats gaan doen. Na tien herhalingen zweet ik meer dan dat het regent op een herfstdag in Nederland. ‘’Doorgaan! Niet stoppen!’’ schreeuwt Stephan tegen me. Normaal is hij super lief, maar zodra we gaan sporten, verandert hij in een beest. Ik moet nog 15 mega zware squats doen en ik heb het gevoel dat ik om ga vellen. Adem in…adem uit, denk ik, en ik zak nog een keer door mijn knieën.

Na 45 minuten ben ik klaar met deze loeizware personal training en mijn hele lichaam is aan het shaken. Ik zie eruit alsof ik dagen in de sauna heb gezeten, heb een knalrood hoofd en ik ben zeik- en zeiknat. Stephan komt naar me toe en geeft me een high five. “Goed gedaan meis” zegt hij. Door Stephan heb ik me 120% gegeven en ik voel me super trots!

De ‘’beest’’ mentaliteit van Stephan werkt ook door in mijn hardlooptrainingen. Ik vind het weer leuk om mezelf uit te dagen en ik ben weer begonnen met intervaltrainingen. Ook mijn gebruikelijke 16 kilometer rondje langs de Amstel probeer ik weer wat sneller te lopen. Na een week keihard sporten, lijkt het alsof ik al strakker aan het worden ben! Bovendien ben ik een stuk beter gehumeurd. Ik ben deze challenge begonnen om weer beter in m’n vel te zitten en afgelopen week fietste ik weer met een big smile over de grachten van Amsterdam. Is het de endorfine die vrijkomt tijdens het sporten? Of komt het omdat ik lekker gezond aan het eten ben?

Keukenprinses met spierballen

Nu ik zo lekker aan het trainen ben, vind ik het zonde om slechte meuk naar binnen te werken. Deze eerste week heb ik dan ook super gezond gegeten! Mijn suikerbom tussendoortjes (mueslirepen en ontbijtkoek) heb ik vervangen door zelfgemaakte bananenbrood. Ook heb ik voor het eerst zelf granola gemaakt. Super easy, veel beter én lekkerder dan de voorverpakte variant. Daarnaast heb ik met Stephan afgesproken om elke twee uur iets te eten. Zo blijft mijn suikerspiegel op pijl en heb ik minder/geen last van vreetbuiten. Het werkt, want ik heb nog geen Tony aangeraakt.

De eerste week van mijn challenge ging erg lekker. Ik ben benieuwd hoe ik de komende 3 weken ga ervaren!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *