De ultieme work-out; Get ready for 24 hours BeMOREHuman. Durf jij het aan?

Een event waarbij je de hele dag kunt sporten, hoe cool is dat? Reebok heeft dit 24 uur durende event georganiseerd in samenwerking met Vondelgym: 24 hours BeMOREHuman. Hiermee wilden ze mensen uitdagen om hun persoonlijke gezondheid- en fitnessdoelen tot een hoger niveau te tillen en meer te doen dan je normaal gesproken doet. Er waren speciale workshops te volgen waaronder MMA van drievoudig wereldkampioen Marloes Coenen, een inspirational talk van Crossfitter Sam Briggs en een dans workshop van Stijn Fransen, finaliste van Dance Dance Dance.

Aangezien ik wel van een uitdaging houd, zei ik dan ook volmondig ‘’ja’’ toen ik voor de kick-off van dit Reebok event werd uitgenodigd. Helemaal toen ik hoorde dat Arie Boomsma deze unieke work-out zou geven OP de Amsterdam Toren. Een training van een van de meest goddelijke mannen op aarde inclusief een spectaculair uitzicht over Amsterdam, daar kan je geen nee tegen zeggen, toch? Alleen werd ik niet zo MOREhuman van het tijdstip van de work-out. Ik werd namelijk om 06:30 uur in de ochtend verwacht in de Amsterdam Toren.

Gelukkig zorgde Reebok ervoor dat ik niet meer hoefde na te denken over een outfit want deze werd een paar dagen voor het event thuisbezorgd. Dat scheelde toch weer tijd met treuzelen voor de kledingkast.

Met wallen tot aan mijn knieën arriveerde ik in de Amsterdam Toren. Bij aankomst kreeg ik een headset aangereikt en ik was even verbaasd wat we daarmee zouden gaan doen. Al snel werd me duidelijk dat het niet om een normale work-out zou gaan maar om een silent disco training, wauw! Toen iedereen om 07:00 uur klaar stond op de Amsterdam Toren, gaf Lienke a.k.a. Deargoodmorning het startsein van het 24 hours BeMOREHuman event. Ze drukte op de rode knop en de 24 uur klok begon te lopen en daarmee startte ook onze silent disco work-out.

Met zo’n 40 man stonden we op de Amsterdam Toren, klaar voor een bodyweight training. Meestal ben ik daar niet zo’n fan van omdat ik het idee heb dat ik dan niks doe. Maar eerlijk is eerlijk… de training was zwaar. Denk aan push-ups, squats en burpees gecombineerd met een paar spel-elementen zoals worstelen en het afpakken van elkaars schoenen. Dit is by far een van de meest fantastische work-outs die ik ooit heb gedaan. Terwijl we bezig waren, zagen we langzaam de zon opkomen en hadden we een adembenemend uitzicht over de stad terwijl we naar toffe muziek luisterden. Een goede manier om de dag te starten en helemaal toen we na de training een heerlijk ontbijtje kregen bestaande uit gezonde wraps, yoghurt met fruit en diverse sapjes. Beter had niet gekund!

Hardlopen met Klaas Boomsma

Vol energie na het ontbijt zat mijn 24 hours BeMOREHuman dag er nog niet op maar deed ik ook nog mee met een hardlooptraining van niemand minder dan hardloop-goeroe Klaas Boomsma. Yes, het broertje van…

Klaas is hardloopschrijver en werkt als looptrainer bij de Vondelgym. Hij heeft een paar marathons gelopen en als hardloopverslaafde was ik wel nieuwsgierig naar zijn manier van trainen. Met een kleine groep verzamelden we bij de Vondelgym om vervolgens in een drafje naar het Oostpark te gaan. Daar deden we wat warming-up oefeningen. Iets wat ik eigenlijk nooit doe als ik zelf ga rennen maar iets dat wel heel belangrijk is. Klaas legde uit dat een warming-up een essentieel onderdeel is van je hele work-out. Je bloedcirculatie krijgt er een boost door waardoor er meer zuurstof naar je spieren gaat. Het gevolg is dat je makkelijker rent. Ook draagt een warm lichaam bij aan een betere spierfunctie. Door de warmte neemt de stofwisseling in de spieren toe en komt er meer energie vrij.

Door de uitleg van Klaas werd ik overtuigd van het belang van een warming-up voor mijn hardloop-rondjes. Na de warming-up stond er een intervaltraining op de planning, nog iets wat ik eigenlijk nooit doe omdat ik het niet zo leuk vind. Door intervaltrainingen toe te voegen aan je hardlooptrainingen, raak je minder snel verzuurd en krijg je een hogere vetverbranding. Nadeel? Dat het veel motivatie vergt maar gelukkig was er een Klaas om me aan te sporen. Hij haalde me die dag behoorlijk uit mijn comfortzone!

Tijdens een interval heb je een korte tijd van zware inspanning en daarna een rustperiode. Hierdoor neemt je aerobe vermogen toe waardoor je op lange termijn de hogere intensiteit langer kunt volhouden (dus sneller kunt hardlopen). Ik ben een slome hardloper dus snelle sprintjes trekken, vind ik vre-se-lijk. Je gaat er zo van zweten en krijgt er een rood hoofd van. Maar omdat iedereen er als een gek vandoor sprintte tijdens de training, werd ik gemotiveerd om ook eens wat meer te geven. Na de training was ik dood maar voldaan.

Ik had die dag nog een dans workshop staan van Stijn Fransen maar uiteindelijk ben ik heel vroeg in bed beland. Mijn lichaam was kapot en ik was super moe van het vroege opstaan. Maar met 2 work-outs op een dag vind ik dat ik meer heb gedaan dan ik normaal gesproken doe en is de missie van Reebok dus geslaagd om me uit te dagen mijn persoonlijke gezondheid- en fitnessdoelen tot een hoger niveau te tillen. De silent disco work-out kan je helaas niet doen maar de hardlooptraining of een andere coole work-out zoals Crossfit of Yoga kan je wel volgen bij de Vondelgym. Wat ga jij doen om je persoonlijke gezondheid- en fitnessdoelen tot een hoger niveau te tillen?

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *