7 hacks voor introverte mensen om te sporten

Houd je niet zo van mensen of ben je gewoon niet graag tussen de mensen en doe je liever veel activiteiten alleen? Dan hebben wij voor jou ook met sporten de oplossing met een aantal workout hacks. Deze workouts kun je zonder andere mensen doen, zodat jij als introvert persoon helemaal tot rust komt!

Veel mensen, harde geluiden en zenuwachtig wanneer je moet praten zijn dingen die een introvert wel herkent. Ook naar de sportschool gaan is niet altijd even makkelijk. Mensen die tegen je praten, veel lawaai om je heen en je omkleden in een gezamenlijke kleedkamer. Het zijn allemaal struggles waarmee je te maken krijgt. Daarom hebben wij voor jou een aantal tips op een rij gezet die je lekker all by yourself kan uitvoeren!

1. Hardlopen

Hardlopen is een van de beste workouts die je helemaal alleen kunt doen. Focus je op je doelen wanneer je hardloopt, zonder dat je hier gestoord kan worden. Zorg voor een goede playlist waardoor je helemaal all gefocust bent op jouw doel: die kilometers binnenslepen. Ga naar een park, het bos of ga naar afgelegen plekken omringd door weilanden. Dit zijn voor jou de perfecte plekken om aan je conditie te werken!

2. Workout video’s voor thuis

Je huis niet willen verlaten, maar toch wat aan je shape willen doen? Geen probleem, want met handig home workout video’s kun je zelfs je pyjama aanhouden! Weet je wat er ook zo leuk is aan deze workout video’s voor thuis? Je kan verschillende soorten workouts uitproberen zonder dat je jezelf in een mensenmassa hoeft te begeven. No more awkward feelings als je iets nieuws probeert!

3. Zwemmen

Zit het weer niet zo mee? Ga dan lekker naar het zwembad op tijdstippen wanneer het rustig is. Je kunt eventueel informeren bij je zwembad welke tijdstippen dit zijn. Is het wel mooi weer? Neem dan een duik in de dichtstbijzijnde plas waar je een aantal baantjes kan trekken. Zwemmen is een fijne workout om alleen te doen. Ontspan tijdens je workout door naar je eigen ademhaling en het bewegende water te luisteren.

4. Personal training

Wil je echt aan je doelen werken, maar ben je niet zo’n fan van sporten met mensen om je heen? Dan is personal training een oplossing! Het kan in het begin een beetje awkward zijn omdat je een trainer moet uitzoeken met wie je wil samenwerken, maar als je eenmaal iemand hebt gevonden, wordt dit zeker een succes!

5. Fietsen

Fietsen is, net als hardlopen, echt iets wat je goed alleen kunt doen. Naast zwemmen heeft fietsen minder impact op jouw lichaam, maar het is een goede cardio-workout! Hoe vaker en hoe langer je het doet, hoe beter het gaat en daarnaast is het ook goed voor je humeur. Hoe fijn is het om te fietsen door een prachtig, rustig bos met het tsjirpen van de vogeltjes als achtergrondgeluid?

6. Oordopjes

Er bestaat een code in de sportschool als je oordopjes draagt: ‘Praat niet tegen mij en liever wil ik ook niet dat je oogcontact met mij maakt’. Ga helemaal in op jouw muziek die je luistert terwijl je een record op de loopband zet of met de gewichten aan het zwaaien bent!

7. Het buddy-systeem

Wil je een keer een groepsles uitproberen? Ga dan niet alleen en neem een vriend of vriendin mee. Dit zorgt ervoor dat je je niet ongemakkelijk voelt en je kan elkaar tijdens de les steunen. Als je samen bent met een buddy, dan is het net alsof jullie een privéles hebben en dat maakt het veel makkelijker én veel leuker!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *