5 manieren om jouw armen in shape te krijgen

De blogs over het shapen van je billen springen uit de grond en we zoeken massaal de meest effectieve en snelste workouts om dit voor elkaar te krijgen. Maar wat we vaak vergeten zijn onze armen. Ook die zijn belangrijk en met deze 5 manieren sta jij straks met mooie armen te shinen.

Armen trainen is wel een van mijn favoriete trainingen, net als het trainen van mijn bovenlichaam. Toen ik net met fitness begon, wat nu zo’n twee jaar geleden is, vond ik het echt verschrikkelijk. Het was zwaar, ik voelde mij slap en ik had gigantische spierpijn na een goede arm workout. Maar ik hield vol! Na een aantal weken zag ik en voelde ik dat ik resultaat boekte. Ik deel met jullie hier 5 manieren die ikzelf ook gebruik om mijn armen te shapen.

1. Tricep Dips

Wil je mooi getrainde triceps? Dan is de tricep dip echt een supergoede oefening. Je kan de oefening eigenlijk overal wel uitvoeren, zelfs thuis! In de sportschool kun je het op een box of step doen en thuis kan je er gewoon een stoel voor pakken. Zorg wel voor een stabiele stoel of box, anders heb je kans dat je omkukelt!

2. 21

Dit is een oefening waarbij je helemaal niet zulk zwaar gewicht nodig hebt. Je kan het met een barbell doen, maar ook met dumbells. Het heet 21, omdat je 3×7 tijdens een ronde pakt. Je begint laag, houd de stang voor je heup en tilt hem tot 90 graden, tot net aan je navel. Dit herhaal je 7 keer en daarna pak je hem vanaf je navel tot aan je schouders en dit herhaal je ook 7 keer. De laatste 7 herhalingen pak je helemaal vanaf onderen vanaf je heup en breng je naar boven tot je schouders. Zorg dat je goed ‘knijpt’ in de stang of dumbell zodat je goed de spanning op je armen hebt. Let op dat je niet vanuit je rug gaat meebewegen maar echt vanuit je armen het gewicht tilt.

3. Push-up

Opdrukken goed voor je armen? Jazeker! Met opdrukken train je gelijk heel je bovenlichaam. En is een push-up op je tenen nog te moeilijk? Geen probleem, je kan ook op je knieën de push-up uitvoeren. Om je triceps goed te trainen met een push-up, plaats je je handen smal net naast je lichaam. Doordat je hem smal plaatst leg je meer de focus op je triceps. Probeer dit zo vaak mogelijk in drie rondes te doen! Start bijvoorbeeld elke ronde met 10 en probeer jezelf steeds meer uit te dagen door jezelf letterlijk te ‘pushen’ tot eentje extra.

4. Bicep Curl

De bicep curl is een makkelijke uit te voeren oefening. Je kan dit met licht gewicht of wat zwaarder gewicht doen, om en om buigen of tegelijkertijd buigen. Je kan de variatie steeds anders doen, zodat de oefening anders, maar toch leuk blijft! Ik doe de oefening meestal om en om, dus ik begin met rechts, dan links, dan weer rechts, dan weer links en zo door. Per arm doe je minimaal 12-15 herhalingen en die doe je drie rondes. Het voelt alsof je op dat moment hele volle armen hebt, maar dit trekt snel weer weg!

5. Tricep Rope Down

Zie je ook altijd van die mensen in de sportschool die aan zo’n touw zitten te trekken met hun armen naar beneden toe? Dat is een goede tricep-oefening die je zeker niet mag vergeten! Je hebt een touw met twee uiteinden die je met twee handen kan pakken. Begin lekker licht in gewicht om de oefening even goed onder controle te krijgen (4kg). Ga rechtop staan, trek met beide handen het touw naar beneden en strek je armen een beetje naar buiten toe. Houd het beneden een seconde vast en herhaal deze oefening 10 tot 12 keer. Doe dit drie rondes lang.

Met deze oefeningen heb je gegarandeerd resultaat! Je gaat waarschijnlijk een klein beetje spierpijn krijgen, maar dat is helemaal niet erg. Probeer niet gelijk zware gewichten te pakken, ook al voelt het aan het begin helemaal niet zwaar. Zo voorkom je dat je misschien een blessure oploopt en je armen kunnen hierdoor even wennen aan de oefeningen.

Laten jullie weten hoe het is gegaan?

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *