5 kleine veranderingen die je gezondheid gelijk verbeterd

Heb je ooit het gevoel gehad dat je niet helemaal weet hoe je goed met je gezondheid omgaat? Of heb je het gevoel dat het een wonder zou kosten om je weer op het goede spoor te krijgen met je doelen? In tegenstelling tot wat veel mensen denken, hoef je je levensstijl niet volledig te vernieuwen om meer energie te krijgen, je hormonen in balans te brengen of je darm te genezen. Kleine veranderingen kunnen een onwijs groot verschil maken in je gezondheid en welzijn!

1. Maak een ochtendritueel

Wist je dat je ‘s ochtends je bed opmaken misschien wel de eenvoudigste succesgewoonte ter wereld is? Als je elke ochtend je bed opmaakt, heb je de eerste taak van de dag volbracht. Een klein gevoel van trots, en het zal je aanmoedigen om een andere taak te doen, en nog een, en nog een…

Begin de dag met een eenvoudige taak, zodat je waarschijnlijk de wat lastigere taken ook oppakt in de loop van de dag.

2. Neem een eiwitrijk ontbijt

Minder dan 6 uur slaap op een dag is niet gezond. Door complete eiwitten kan je niet alleen je slaap verbeteren, maar ook je humeur. In eiwitten zit een stofje die serotonine, een ‘feel-good hormoon’, aanmaakt die ervoor zorgt dat we ons de hele dag door gelukkig en gemotiveerd voelen. Serotonine zet weer om in een ander stofje wat ons helpt om ‘s nachts te slapen! Zonder dat complete eiwit aan het begin van de dag kan deze omzetting niet plaatsvinden, waardoor je moe en humeurig wordt. Probeer het eens een neem ‘s ochtends bijvoorbeeld een eiwitshake of een banaan! Eiwitten zorgen er ook voor dat je gedurende de dag je meer verzadigd voelt!

3. Drink meer water

Iedereen weet dat elke dag voldoende water drinken goed voor je is. Het is goed voor je spijsvertering, de hydratatie van de huid: kortom water zorgt ervoor dat al je lichaamsprocessen goed lopen. Het probleem is dat de meeste mensen denken dat ze al genoeg water drinken terwijl dat niet zo is. Het advies is om per dag 1,5 tot 2 liter water te drinken. Dit zijn minimaal 8 glazen.

4. Kies wat vaker om te staan

Velen van ons zitten voor het grootste deel van de dag aan een bureau of zitten in een auto. Meer dan 2 uur achter elkaar zitten zonder korte pauze te nemen, kan uiteindelijk zorgen voor allerlei kwalen. Wat kunnen we hieraan doen? Heel simpel! Kijk nog eens naar punt 3 ‘Drink meer water’. Veel water drinken zorgt er namelijk ook voor dat je om de paar uur op moet staan om het toilet te gebruiken. Als dit niet het geval is, dan drink je waarschijnlijk niet genoeg. Of zet een glas naast de kraan, als je handen gewassen hebt, drink je gelijk een glas water! Top!

5. Detox dagelijks

Nee je hoeft niet gelijk aan een sapjeskuur. Je geweldige lichaam is continu zelf aan het ontgiften en heeft geen luxe reiniging nodig om zijn werk te doen. Twee kleine veranderingen in je dag kunnen je lever een goede boost geven in de dagelijkse ontgifting. Sla eerst de snack voor de late avond over. Probeer een bedtijd van 22 uur aan te houden en ongeveer 12 te houden tussen het avondeten en het ontbijt. Ten tweede, voeg citroensap toe aan je ochtend-smoothie, dagelijkse water of favoriete dressing. Ook citroensap ondersteunt het ontgiften van je lever!

Wat ga jij direct toepassen?

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *