3 buikspieroefeningen die je écht moet proberen

Hà! De buikspieren. De één is er helemaal weg van en de ander heeft er echt een grafhekel aan. En ook al ben je zo nu en dan wel bezig met het trainen van je buikspieren, toch vergeet je soms een paar oefeningen die echt heel goed werken. Wij hebben er drie op een rij gezet die je zeker eens kan proberen als je wat anders wil dan alleen het Ab-Crunch apparaat.

Nu ik dit schrijf bedenk ik me gelijk dat ik mijn buikspieren de laatste tijd eigenlijk stiekem vergeet. Je gebruikt natuurlijk je buikspieren ook als je gewoon je andere oefeningen doet, maar soms vind ik het wel fijn om eens de aandacht te geven aan mijn core. Toch moet ik wel zeggen dat ik er niet altijd zin in heb of dat ik er helemaal geen inspiratie voor heb. Met deze drie oefeningen kom je in ieder geval al een stuk verder!

Plank with Knee Taps

De plank met knietik is een oefening die eigenlijk een stapje verder gaat dan de normale plank. Je gaat in de plankhouding staan en tikt per been je knie zachtjes tegen de grond. Probeer je rug recht te houden door je buik goed aan te spannen. Wil je het wat moeilijker maken, dan kan je ook beide knieën tegelijkertijd tegen de grond aantikken.

Single-leg Hip Raises

De Single-leg Hip Raises is een perfecte oefening voor je buik. Het wordt vaak gebruikt om je billen te trainen, maar het is tegelijkertijd een supergoede oefening voor je buik. Knijp goed in je bil als je omhoog komt en span je buik aan. Probeer de houding boven iets langer vast te houden, bijvoorbeeld 5 seconden, en ga dan weer rustig terug naar je startpositie. Herhaal dit 20 keer en doe deze oefening in totaal drie keer.

Standing Dubmell Twist

Dit is een oefening die erg goed is voor de zijkant van je buikspieren. Je pakt een dumbell. Deze hoeft natuurlijk niet heel zwaar te zijn. Begin met het gewicht dat jij fijn vindt en waarmee je de oefening goed wilt uitvoeren. Een zwaarder gewicht hoeft niet altijd beter te zijn. Pak de dumbell met twee handen vast en strek deze recht vooruit ter hoogte van je borst. Draai je bovenlichaam naar links en daarna naar rechts. Zorg dat je je onderlichaam stilhoudt.

Natuurlijk zijn er nog veel meer variaties voor buikspieroefeningen. We zijn benieuwd welke oefeningen jij fijn vindt en welke jij graag doet. Laat het het ons weten in de comments!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *