Voor op brood of voor op toast: zelfgemaakte zalmsalade

Wat is er nou leuker dan een middag de keuken in duiken? Niks dus! Lekker een middag voor jezelf en heerlijke recepten maken, we love it. Doe het op een zondag of bijvoorbeeld op je vrije dag. Voor zo’n creatieve kookdag is dit recept van Voedzaam en Snel ideaal: een zelfgemaakte zalmsalade. Met maar zeven simpele stappen maak jij dit recept waar je de hele week van kunt genieten. Want zeg nou zelf: alles is zelfgemaakt lekkerder, toch? Duik de keuken in en laat de keukenmachine je beste vriend worden. 😉

Een groot voordeel van zalm uit blik is dat je het lang kunt bewaren. Mocht de dag anders lopen dan verwacht, dan is dat geen probleem. Je kunt de zalm uit blik weer gewoon terug zetten in de kast. Zalm is rijk aan omega-3 vetzuren. Daarnaast zit deze vissoort vol met mineralen en vitamines. Hierbij moet je denken aan vitamine A, B12 en D. Genieten dus!

What you need (10 porties)

  • Zalm uit blik – 400 gram
  • Verse dille – 5 gram
  • Eieren – 2 stuks
  • Rode ui – 1 stuk
  • Mayonaise – 2 eetlepels
  • Tomatenpuree – 1 eetlepel
  • Mosterd – 2 theelepels
  • Kappertjes – 2 theelepels
  • Citroen – de helft
  • Zout – naar eigen smaak

Make, Shake & Bake

  1. Kook eerst de eieren in een pan, tot ze goed hard zijn van binnen.
  2. Pak daarna een zeef en laat de zalm daarin goed uitlekken. Haal de ruggengraat er uit.
  3. Pak nu de keukenmachine en doe de zalm, hardgekookte eieren, mayonaise, tomatenpuree, mosterd en het sap van de halve citroen er in.
  4. Laat dit mixen totdat je een glad geheel hebt. Doe het daarna in een kom.
  5. Snijd de verse dille en snipper de rode ui.
  6. Doe de ui, dille en kappertjes in de kom, en roer dit goed door elkaar.
  7. Maakt tot slot de zalmsalade op smaak met wat zout.

Het is voor bijvoorbeeld lekker op brood of op toast, deze zelfgemaakte zalmsalade is heerlijk voor bij het ontbijt of tijdens de lunch. Geniet ervan!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *