Simpele kabeljauw curry uit de oven

Ben jij meer een viseter of meer een vleeseter? Voor de visliefhebbers hebben wij een nieuw recept van Voedzaam & Snel. Dit gerecht vergt maar weinig bereidingstijd.

Bij kabeljauw denk je misschien al snel aan een bakje kibbeling. Wanneer je de kabeljauw op een goede manier bereid, kan het vol zitten met goede voedingsstoffen en vitamines. Deze vis is namelijk rijk aan magere eiwitten en B12. Vis bevat ook omega 3-vetzuren.

What you need (2 porties)

  • Kabeljauwfilet – 400 gram
  • Kokosmelk – 400 gram
  • Groene asperge – 200 gram
  • Cherry tomaatjes – 180 gram
  • Verse gember – 15 gram
  • Verse peterselie – 8 gram
  • Citroenblad – 6 blaadjes
  • Verse koriander – 6 gram
  • Curry pasta (patax madras) – 2 eetlepels
  • Knoflook – 1 teen

Make, Shake & Bake

  1. Verwarm de oven voor op 180 graden.
  2. Pel de knoflookteen, schil de gember en snijd het allebei fijn.
  3. Pak een schaal en doe de gember, de knoflook, de currypasta en de kokosmelk erin. Meng dit door elkaar.
  4. De kabeljauwfilet snijd je in grote stukken en leg je in een ovenschaal.
  5. Wanneer je verse asperges hebt, snijd je de kontjes van de asperges er af. Daarna snijd je de asperges doormidden. Wanneer je grote asperges hebt, kun je ze ook nog in de lengte doormidden snijden.
  6. Leg de asperges en tomaatjes bij de kabeljauw in de ovenschaal.
  7. Het kokosmengsel giet je er overheen.
  8. De verse peterselie en koriander mogen grof gesneden worden. Daarna strooi je het over het mengsel.
  9. Als laatste leg je de zes citroenblaadjes erop. Plaats de curry voor 30 minuten in de oven. Totdat de kabeljauw gaar is, asperges nog knapperig zijn, maar de tomaatjes zacht.
  10. Haal het na 30 minuten uit de oven, verwijder de citroenblaadjes en geniet ervan!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *