Een goedgevulde salade met pompoen en geitenkaas

Ben jij op zoek naar inspiratie voor een salade? Dan is het handig om even verder te lezen! Naast dat het een goedgevuld bord is, komt er ook een stukje herfst terug in deze salade door de pompoen. Zeker een aanrader om dit recept van Voedzaam & Snel eens te proberen dus. 😉

Door de vele verschillende ingrediënten is deze salade een combinatie van veel kleuren. Zoals te zien op de foto hierboven zorgt dit ervoor dat de salade echt een plaatje is. Mocht je nou niet helemaal weg zijn van een van de ingrediënten, dan kun je deze natuurlijk ook weglaten. Er zit waarschijnlijk genoeg ander lekkers in dat je wel lust. 

Pompoen

Pompoen past heel goed in een bewust eetpatroon. Doordat deze groente rijk is aan vitaminen en mineralen versterkt het je immuunsysteem en geeft je dus een flinke boost. Daarnaast is het op dit moment hét seizoen van de pompoen, wat genoeg reden geeft om vaker pompoen te eten.

What you need (2 porties)

  • Hokkaido pompoen – 800 gram
  • Kikkererwten – 350 gram
  • Zachte geitenkaas – 100 gram
  • Rucola – 50 gram
  • Walnoten – 20 gram
  • Pompoenpitten – 2 eetlepels
  • Balsamico azijn – 2 eetlepels
  • Olijfolie – 2 eetlepels
  • Rode ui – 1
  • Mosterd – 1 theelepel
  • Honing – 1 theelepel
  • Zout – snufje

Make, Shake & Bake

  1. Verwarm de oven voor op 180 graden.
  2. Was de pompoen en snijd deze doormidden.
  3. Verwijder de zaden van de pompoen met een lepel.
  4. Snijd de pompoen in kleine stukken.
  5. Leg de stukjes op een bakplaat en verdeel er een eetlepel olijfolie en balsamicoazijn over.
  6. Bestrooi de pompoen met een beetje zout en hussel ze door elkaar.
  7. Plaats alle stukjes voor 30 minuten in de oven. Draai ze tussendoor na vijftien minuten om.
  8. Giet de kikkererwten af en snipper de rode ui.
  9. Nu is het tijd voor de dressing. Deze maak je door 1 eetlepel olijfolie, 1 eetlepel balsamicoazijn, de mosterd en de honing te mengen in een schaaltje.
  10. Laat de pompoen afkoelen als je deze uit de oven hebt gehaald.
  11. Verdeel de rucola, kikkererwten, pompoen, walnoten, pompoenpitten, rode ui en geitenkaas over 2 borden.
  12. Serveer de salades samen met de dressing en dan kun je aan tafel!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *