Omelet egg rolls gevuld met groenten en noten

De trend van springrolls is je misschien wel opgevallen: een mix van verschillende groenten, omhuld met een dun stukje rijstvel. Het is snel te maken en super gezond! Toen we dit recept van Voedzaam & Snel tegenkwamen deed het ons hier heel erg aan denken, maar dan natuurlijk net iets anders. In plaats van een rijstvel als omhulsel gebruiken ze een dunne omelet als buitenkant van de rolls.

Ben je boterhammen of salades als lunch wel een beetje zat en zoek je een goede vervanging? This is it! Deze omelet zit vol met groenten en is heel makkelijk te maken. Alleen al in de wortel zitten een heleboel vitamines zoals A, B en C, vezels en kalium. Zeker een goede toevoeging wat betreft voedingsstoffen!

What you need (2 porties)

Voor in de wraps:

  • Witte kool (julienne gesneden) – 80 gram
  • Peen (julienne gesneden) – 60 gram
  • Ongezouten cashewnoten – 40 gram
  • Kiemgroenten mild – 30 gram
  • Ei – 4 stuks
  • Koriander – 3 takjes
  • Een klontje roomboter
  • Peper en zout naar smaak

Voor de dressing:

  • Yoghurt – 3 eetlepels
  • Honing – 1/2 eetlepel
  • Chilipeper – 1 theelepel

Make, Shake & Bake

  1. Kluts twee eieren door elkaar en bring dit op smaak met wat zout en peper.
  2. Smelt een klontje roomboter in een koekenpan en bak hier een dunne omelet in.
  3. Doe dit ook met de andere twee eieren. Om wat tijd te besparen kun je eventueel twee pannen gebruiken om de omeletten tegelijkertijd te bakken.
  4. Haal de blaadjes koriander van de takjes af en snijd deze grof. Hak daarnaast ook de cashewnoten in grove stukken.
  5. Mix de ingrediënten van de dressing en verdeel deze over de omeletten.
  6. Vul de omeletten met de peen, witte kool, kiemgroenten, gehakte cashewnoten en de blaadjes koriander.
  7. Rol de omeletten met vulling op en je kunt aan tafel, of je kunt ze meenemen in je lunchbox!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *