Let’s Meet! Fitgirls.nl NEW Ambassador: Gisèle

Fitgirls.nl proudly presents: onze ambassadeurs! Stuk voor stuk inspirerende vrouwen met affiniteit voor een healthy lifestyle. Powerwomen die onze statement “Strong is size perfect” perfect uitdragen! Maak vandaag kennis met onze ambassadeur Gisèle, bekend van Instagram @gigigisele en haar website www.lusciousaftertaste.nl. 

Wie is Fitgirl Gisèle?

Haai! Ik ben Gisèle; een 25 jarig, energiek meisje wonend in het oh-zo-leuke Tilburg! Op dit moment werk ik parttime bij de Pull & Bear en ben ik studente aan de HU. Ik studeer maatschappelijk werk en dienstverlening, waar ik bijna klaar mee ben. Ik heb gemerkt dat mensen helpen mijn ding is, maar zou dit willen combineren met de passie die ik in de afgelopen jaren heb opgedaan. Hoe dit in elkaar zit ben ik nog aan het uitvogelen, maar ik weet zeker dat dit helemaal goed komt!

Vier jaar geleden ben ik voor het eerst op de loopband gestapt. Het begon met een haat-liefde verhouding, maar naarmate de jaren -verstreken is sport een echte liefde geworden in mijn leven. Het heeft me het nodige zelfvertrouwen gegeven, ik sta sterker in mijn schoenen en ik kan met zekerheid zeggen dat ik me fijn in mijn eigen lichaam voel! Wat vroeger wel anders was…

Tegenwoordig ben ik best actief in de sportschool, ik ga 4 tot 6x in de week heen, omdat het me de nodige energie en lol in mijn leven geeft. De meeste mensen verklaren me voor gek, maar wat zijn die 4 tot 6 uurtjes nu in de hele week als je jezelf veel lekkerder gaat voelen? Ik doe dit helemaal voor mezelf en niemand anders! Het liefst doe ik groepslessen zoals; Burn, Xco, Shape, BodyCombat, BodyPump, Yoga, AbsAttack etc. Ik wissel graag af zodat mijn lichaam elke keer opnieuw wordt getriggerd en vooral omdat ik het dan zelf leuk blijf vinden. In de loop der jaren heb ik van alles geprobeerd qua sport en voeding, maar ik heb vooral geleerd dat ik moet doen waar ik zelf blij en gelukkig van word. Dat was wel even zoeken, maar ik heb de perfecte balans gevonden voor mezelf! Ik hoop overigens dat iedereen dat gevoel mag en kan vinden, want het is zo fijn!”

Waarom ben je begonnen met het beoefenen van sport?

“Ik ben begonnen met sporten omdat ik niet lekker in mijn vel zat. Ik was constant moe, had 0% energie, ik voelde me helemaal niet blij en van winkelen werd ik niet meer vrolijk. Mijn vriendje spoorde mij aan te gaan sporten, omdat hij er zoveel fun in had en dat wilde ik ook wel!

Eerst was ik helemaal niet gemotiveerd, ik had echt het uithoudingsvermogen van een slak en kon niet bedenken waarom sporten in gòdsnaam zo leuk was. Ik moest er echt aan wennen, want ik ben nooit echt sportief geweest. Vroeger heb ik op nul sporten gezeten, dus dit was een compleet nieuwe wereld voor mij. Bewegen, hoe doe je dat? Waar, wat, wanneer en hoe vaak? Naarmate de weken verstreken zag ik dat mijn conditie langzaam vooruit ging en ik merkte dat ik na het sporten veel lekkerder in mijn vel zat. Endorfinen voelen na een workout is zo lekker! Het sporten en gezond leven heeft me zelfvertrouwen gegeven, ik viel de nodige kilo’s af en ging me verdiepen in de levensstijl die het met zich meebrengt. Ik ben begonnen met hardlopen, totdat iemand in de sportschool me vroeg of ik een lesje BodyAttack wilde komen doen. Na die leuke, energieke les was ik kapot maar wist ik ook één ding zeker: dit is mijn ding!”

Wat vind je zo leuk aan het volgen van groepslessen?

“Ik vind het vooral heel motiverend! Er zijn meerdere mensen die een leuke les willen hebben, hetzelfde doel als ik hebben en je wordt aangespoord door een instructeur om door te zetten en alles uit jezelf te halen. Plus, de tijd gaat razendsnel voorbij. Time flies when you are having fun is helemaal van toepassing bij deze lessen! Ik vind het rete-leuk om te doen; er zijn veel verschillende lessen voor verschillende goals. Cardio lessen waarbij je jezelf flink kunt uitputten, met gewichten trainen, juist je lichaamsgewicht gebruiken of even tot rust komen en stretchen bij yoga. De afwisseling vind ik erg prettig. Het motiveert me keer op keer, en spierpijn hebben op allerlei verschillende plaatsen in je lijf is voor mij ook een pluspunt!”

Hoe vaak sport je? Heb je hierbij vaste regels zoals aantal keer per week of vaste rustdagen?

“Ik sport sowieso 4x in de week, dit houd ik meestal als basis. Maar als ik meer tijd heb wil ik nog wel eens 4 tot 6 keer in de week sporten. Dan heb ik een rustdag, een actieve rustdag en vijf actieve dagen. Of ik verdeel het in vier actieve dagen en drie rustdagen tussendoor. Ik luister heel goed naar mijn lichaam en naar mijn gevoel. Als ik even een dag geen zin heb of als mijn lichaam moe is, dan las ik een extra rustdag in. Ik heb dus niet echt vaste dagen waarop ik train of rust neem, dat is per week verschillend. Maar wat het allerbelangrijkste is, is dat je heel goed naar jezelf en naar je lichaam luistert. Die vertelt je zo veel!”

Welke benefits geeft het sporten je?

“Ik krijg er energie van! De gym verlaat ik meestal met een super fijn gevoel en een big smile. Werken aan een gezondere versie van jezelf is zo fijn! Je gaat lekkerder in je lichaam zitten, je krijgt meer zelfvertrouwen en dat vind ik super belangrijk.”

image4

Hoe vergaar jij je informatie m.b.t. sport en voeding? Wat neem je aan en wat niet?

“Ik heb in de loop van de jaren heel veel dingen uitgeprobeerd. Heb mezelf ingelezen, verschillende diëten geprobeerd, bodieboost gedaan en verschillende workouts gedaan zoals Kayla’s guide, gewicht training, cardio etc. Zo kwam ik erachter wat werkte voor mij, waar ik goed of niet goed op reageerde en waar ik wel of niet gelukkig van werd. Iedereen zegt tegenwoordig wel iets anders en er is momenteel zoveel te vinden over voeding en sport dat het nu echt een zoektocht is voor beginners wat nu wel of niet ‘goed’ is. Ik denk dat het in de basis vooral belangrijk is dat je een sport doet die je leuk vindt, je gezond eet, maar ook moet kunnen genieten van iets lekkers. Je kunt al snel doorslaan naar té zonder dat je het doorhebt. Dat heb ik ook gehad, en dat wil je gewoon niet, want dat maakt je niet gelukkiger. Probeer gewoon veel, wees niet bang om te experimenteren en neem niet alles van iedereen aan. Wat werkt voor Pietje hoeft niet voor jou te werken. Keep that in mind!”

Wat is je favoriete gerecht of ben je verslaafd aan? Wat kenmerkt jou op het gebied van voeding?

“Ik eet altijd heel erg gevarieerd en kleurrijk; het oog wil ook wat! Bovendien, van elke dag broccoli eten word ik nou niet echt heel vrolijk. Wat ik meestal doe is op maandag een boodschappenlijst maken voor de hele week en bepaal dan wat ik elke dag ga eten. Super handig, omdat je dan niet elke dag hoeft te bedenken wat je gaat maken. Je kunt er natuurlijk een beetje van afwijken, maar op dit moment is het mijn ideale houvast. Ik ben verslaafd aan pure chocolade en eet hiervan elke avond een stukje bij de thee voordat ik ga slapen, een ultiem geniet momentje. Ook indo-food staat hoog in mijn “favoriete gerecht lijst”. Ik maak het zelf eigenlijk nooit, maar als ik bij mijn ouders blijf slapen dan vraag ik altijd of ze een Indonesisch gerecht voor mij willen maken. Ik ben ook zeker niet vies van suiker, snoep of koek. Ik vind dat het eten hiervan prima in een gezonde levensstijl past, mits je het niet overdrijft en geen hele zak chips naar binnen schuift. Ik sport en leef verder gezond, dus dat ene ijsje of koekje kan echt geen kwaad. Meestal plan ik 2x per week een geniet momentje in met iets lekkers. Dat is ook een manier voor mij om gemotiveerd te blijven en lekker door te zetten! Ik heb een tijd gehad dat ik bang was voor suikers en helemaal geen patat meer at omdat ik bang was om aan te komen, maar dat ligt gelukkig achter me. Als je bang bent voor eten, te veel of slecht, dan zit je in de verkeerde hoek. Balance is key!

image3-2

Wat eet je voor en na het sporten?

“Ik heb niet echt vaste dingen die ik eet voor of na het sporten. Het ligt er ook aan wanneer ik ga sporten; na het ontbijt, in de middag na de lunch of ’s avonds. Maar meestal gaat er wel een eetmoment aan vooraf. Als ik na de training honger heb, dan neem ik vaak een shake mee of een banaan. Iets wat ik snel kan eten op weg naar huis. Soms eet ik ’s avonds na de training een bakje Griekse yoghurt met fruit. Op trainingsdagen eet ik wel altijd iets meer, omdat ik dan ook meer verbrand. Ik heb dan vaak de hele dag zo’n honger!”

Zijn er dingen die je absoluut niet eet?

“Niet echt. Er zijn wel dingen die ik minder eet. Dat is dan niet omdat het niet van mezelf mag, maar omdat ik er gewoon niet echt behoefte aan heb en het vervang voor iets anders. Melk, bijvoorbeeld. Soms drink ik nog wel eens een glaasje, maar ik heb het tegenwoordig eigenlijk vervangen door plantaardige melk zoals amandelmelk. Hetzelfde geldt voor vlees, ik heb daar niet meer zo’n behoefte aan, dus eet ik voornamelijk vis, kip of vegetarisch. Daar voel ik me goed bij. Meestal eet ik vijf dagen vega en de andere dagen iets van kip of vis. Je zou kunnen zeggen dat ik een flexitarier ben 😉.

Wie is jouw grootste inspiratiebron op het gebied van sport of voeding?

“Ik denk dat ik al die namen hier niet kwijt kan, dat is zo’n gigantische lijst. Er zijn zoveel mensen die ik deze jaren ben gaan volgen op Instagram. Al die input en motivatie geeft me zo veel kracht en positieve vibes. Geweldig eigenlijk dat dit bestaat en dat je elkaar kunt empoweren en motiveren om het beste in jezelf en anderen naar boven te halen. En elkaar tegelijkertijd een spiegel kunt voorhouden en je soms aan belangrijke dingen laten herinneren die je even was vergeten. Dat probeer ik zelf ook te doen, mensen bewust te maken, dat is denk ik heel erg belangrijk. Daarom wil ik ook echt iedereen bedanken die me volgt, die mijn posts liken, die altijd maar zo lief reageren ! Jullie zijn de reden dat ik ook gemotiveerd blijf en ik vind het zo ontzettend gaaf dat iedereen altijd zo positief is!

Hoe blijf je zelf nog meer gemotiveerd?

“Door de juiste balans te vinden, denk ik. Sporten moet leuk blijven en niet een “moetje” worden. Gezond eten is leuk, maar altijd hetzelfde eten en jezelf dingen verbieden is niet de oplossing. Daarom geniet ik ook veel en kan ik dit gelukkig ook. Verder houdt insta me ook gemotiveerd, al die geweldige mensen die elke dag een positieve quote posten, iets lekkers om te eten of een pep talk, dat doet goed! Plus mijn lieve vriend, we delen samen de passie voor gezond leven en sporten. Het is fijn dat ik iemand om me heen heb die ook zoveel sport en gezond eet. Ik denk dat het dan ook makkelijker is dan als je iemand hebt die het niet begrijpt. Je kunt samen je frustraties delen, dingen proberen qua voedingen, elkaar stimuleren als je even een off day hebt en daar haal ik ook veel motivatie uit!

image1-2

Naar welk doel werk je toe?

“Een lastige vraag. Ik zit nu eigenlijk heel lekker in mijn vel, ik hoef niet meer af te vallen. Vroeger was afvallen mijn doel, maar nu is het denk ik gewoon gelukkig zijn en me lekker in mijn vel voelen. Sporten omdat ik het leuk vind, gezond eten omdat ik mijn lichaam op de juiste manier wil voeden, maar toch kunnen genieten van dat lekkere ijsje of heerlijke donut! Balans staat nu voorop in mijn leven. Ik ben geen atleet of fitness model, dus ik streef niet per se naar keiharde abs, al zouden die wel leuk zijn, maar ik wil het ook gewoon leuk houden voor mezelf en het volhouden. In de zin van dat ik sporten leuk blijf vinden en niet steeds gedemotiveerd ben omdat mijn abs maar niet tevoorschijn komen. Daar heb ik helemaal geen zin meer in! En als ze toch nog op komen poppen; helemaal leuk, maar het is niet mijn doel. Soms voelt het wel alsof ik tegen anderen moet opboksen om een zo mooi mogelijk figuur te hebben. Maar wat is dat figuur dan eigenlijk? Iedereen is anders, en dat is alleen maar mooi! Wees blij met het lichaam dat je nu hebt terwijl je werkt aan een betere versie van jezelf!”

Wat is het belangrijkste wat je tot nu toe geleerd hebt en de lezer mee wilt geven?

“Kijk niet teveel naar anderen. Je kunt hier wel motivatie uit halen, maar doe dingen gewoon op je eigen tempo en op je eigen manier. Ik denk dat dit het belangrijkste is. Plus, focus je niet teveel op het lichamelijke aspect, verander ook je mindset mee! Anders is het nooit genoeg. Houd van jezelf en doe alles wat je doet voor jezelf en niet omdat anderen iets van je verwachten.”

Gisèle zal maandelijks bloggen voor Fitgirls.nl. Ondertussen kun je haar volgen op Instagram of haar website.

One thought on “Let’s Meet! Fitgirls.nl NEW Ambassador: Gisèle

  1. Kim zegt:

    Hoi Gisele,

    Ik volg jou al een tijdje op Instagram, maar reageer eigenlijk nooit (like wel eens wat ;-)) Maar wilde nu toch wel even een berichtje achterlaten.

    Ook al ken ik je niet persoonlijk, afgaande op je posts vind ik je echt een hele toffe en spontane meid! Altijd vol energie en positieve berichten!
    Ik kan me ook helemaal vinden in wat je hier allemaal schrijft over sporten en gezond eten. Het vooral doen omdat je jezelf er goed bij voelt, er gelukkig van wordt en lekker in je vel wil zitten :-)!

    Leuk dat je nu ook elke maand hier een blog zal gaan schrijven!

    Liefs,
    Kim

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *