#Fit en #healthy zonder te sporten

Het internet staat vol met tips om nu eindelijk die knoop door te hakken en consequent te gaan sporten. Alle artikelen met deze tips zijn precies hetzelfde, en hebben ze gewerkt? Nee? -Dacht ik al. Vandaar dat wij jou echte tips geven om nu eindelijk te starten met het leiden een fit leven. Ja, leiden met ei in plaats van ij, omdat onze manier ervoor zorgt dat jij er fit uitziet, zonder echt fit te zijn. Fitjourney met ups en downs? Ons niet gezien, wij gaan niet op reis, wij blijven fijn waar we zijn, maar dan fit-ish…

1. Doe 15 seconden workouts

Waarom zou je in godsnaam gaan lopen zweten in de sportschool, als je ook gewoon in je woonkamer Facebookworkouts kan doen. Deze 15 seconden workouts zijn super sexy en hartstikke effectief. De strakke meiden die deze filmpjes op Facebook verspreiden zien er niet voor niets zo goed uit. Zij doen toch ook niet meer dan die filmpjes maken als workout? Doe wat zij doen en voor tien seconden ben jij even sexy als zij en heb jij je workout van vandaag alweer binnen!

Denk eraan dat wanneer je je eigen workouts online wil zetten, die waarop je je billen traint, het meest bekeken zullen worden. Doe alle oefeningen langzaam en gecontroleerd met je kont richting de lens. Trek kort broekje aan zodat iedereen je hamstrings goed kan zien. Kreun nog een beetje voor dat extra effect en alle respect die je krijgt voor die pijn van jouw fitjourney.

Resistance bands can be very useful for many exercises!

Geplaatst door Fitnessary op donderdag 12 mei 2016

2. Maak progressiefoto’s

Before en after foto’s zijn de inspiratie voor iedere fitchick. Jammer genoeg duurt het zo tergend lang voordat je pas eens een beetje verschil gaat zien op die zogenaamde after foto. Weet je hoe veel pizza’s, kebabschotels, spareribs en kapsalons je moet laten staan om in de transformatie rubriek van Fitdutchies te komen? Mij niet gezien.

Maak daarentegen foto’s van alle gezonde dingen die je eet. Start je dag met een prachtige, felgekleurde Acai bowl en een veel te duur detox sapje. Het belangrijkste is dat het er heel mooi uitziet en dat je het juiste filter kiest voor over de foto wanneer je hem als #Healthy op Instagram zet. Al je volgers zullen denken dat jij super gezond bent. De bedoeling van fit zijn is toch dat mensen vinden dat jij fit bent?

Wanneer mensen na het zien van jouw superfitte maaltijden toch vragen voor foto’s van je lichaam. Trek op je before foto te klein, felgekleurd ondergoed aan en duw je buik uit, op de after foto trek je zwart ondergoed in je eigen maat aan, ga je in een andere houding staan, met beter licht en houd je je adem in. Zo snel was een fitjourney nog nooit gegaan!

fake-before-and-after fitgirls

3. ‘Cleanse’

Die hele drie maanden van chocolade, wijn, chips, koekjes, bier, shotjes, cocktails, ijsjes en Netflixen heeft heel wat schade aangericht met betrekking tot je waterbalans. Je bent helemaal opgeblazen en je platte buik is ervandoor. Je voelt je dik en je bent dik, maar niet door het vet, nee door al het water dat je lichaam vasthoudt. Even een dagje goed ‘cleansen’, oftewel je lichaam doorspoelen met water, of wijn, alles er uit plassen en het is opgelost. Het is maar wat water.

bloated fitgirls

4. Protein is key

Ook al doe je maar één keer per week zo’n super effectieve vijftien seconde workout, overal waar je komt moet jij vragen hoe veel gram proteïne ergens in zit. Je kan niet leven zonder je proteïne, iedere dag drink je twee shakes zodat je zeker weet dat je genoeg binnenkrijgt, in friet zit namelijk niet genoeg ervan. Je raakt in paniek wanneer je, zonder je je daar op hebt voorbereid, uit eten moet en geen RAW vegan food zonder een schep whey door je strot kunt duwen. Het liefst zou je een emmer eiwitpoeder overal mee naartoe nemen, net zoals deze mevrouw op de stockfoto.

teenage girl with jar of protein showing thumbs up fitgirls

Grappend roep je de hele dag “Oh my proteins!” maar stiekem huil je vanbinnen omdat je je spiermassa alweer voelt krimpen bij ieder gerecht dat geen kip of kwark is. Kan jij er wat aandoen dat dat de enige fitnesstip die jij ooit hebt gekregen en waarmee je nu iedereen gek maakt, enkel en alleen het woord “proteïne” is.

Fit zonder moeite!

Dus, maak mooi eten en maak er foto’s van, doe vooral aan effectieve 15 seconde workouts, wees niet bang voor je dikke buik, je bent gewoon opgeblazen en beantwoord iedere vraag naar fitnesstips met het woord proteïne, dan ben jij een echte fitchick zonder dat je je echt moeite hebt hoeven doen. Fit zijn is moeilijk? Alleen wanneer je het jezelf moeilijk maakt!

Facebook Comments

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *