Eten volgens je eigen trend

Man oh man. Mijn lichaam heeft letterlijk alle hypes meegemaakt. Van dozen gojibessen, naar elke avond sojabonen. Van twee maanden rauw voedsel, naar alleen maar gegrilde groentes met kokosolie. Van proteïne repen, naar elke morgen de zogeheten protein pancakes. Ooooh en wat te denken van al allemaal poedertjes? Tarwegras, rode bietenpoeder of pure cacao. Mijn anderhalf jaar ‘suikervrij’ leven was de langste aanhouder.

De afgelopen drie jaar heb ik verschillende levensstijlen gehad. Toen de hype van de superfoods kwam, ging ik met de trend mee. Gezond en goed voor je? Ik kocht meteen een hele lading. Een sporter heeft proteinbars nodig? Hoppa, ik ontdekte de trend #bodyenfitshop en kocht meteen alle producten die ik op Instagram tegen kwam. Toen er een tijdje een trend was van glutenallergie, ineens had iedereen een gluten intolerantie, dacht ik ook dat het beter was om gluten weg te laten. Ik ging glutenvrij leven, wat samenviel met mijn suikervrij periode. Ook at en dronk ik geen lactose meer, want daar kreeg ik een bolle buik van. En er was een trend gaande dat melk écht niet goed voor je is.

Herkenbaar?

Dat je alles wilt proberen wat je leest of hoort? Logisch! Als jij als fitgirl ook enorm bezig bent met een gezonde en sportieve levensstijl en je leest een positief verhaal over protein pancakes; “Oh zo perfect voor een post workout meal!”, dan probeer je dat ook meteen. Ik merkte dat veel trends die de afgelopen jaren voorbij zijn gekomen niet voor mij werkten. Veel van de eerdere genoemde trends bezorgden mij een enorme gasvorming, bolle buik, buikpijn of gewoon geen verzadigd gevoel.

Een trend is gewoon een idee die door iedereen wordt opgepikt, waardoor het lijkt alsof jij dit ook moet proberen. Tuurlijk, ik probeer ook een trend te ontwikkelen dat iedereen in de ochtend gaat sporten, maar come on! Dat is ook gewoon reuze leuk.. 😉 Het ligt alleen geheel aan jou wat je ermee doet. Is het niet veel leuker om je eigen trend te ontwikkelen? Die hartstikke goed voor je lichaam is? Die helpt bij een gezond en sportief gevoel?

Mijn eigen trend ontdek ik meer en meer

Het blijft een ontdekkingstocht, maar dat maakt het juist hartstikke leuk. Mijn lichaam krijgt de meeste energie, en de minste gasvorming (ik heb PDS), bij veel gekookte groenten, vezels, koolhydraten zoals rijst of couscous, een stukje vlees of vis en voldoende gezonde vetten. Van die voorverpakte eiwitten-shizzle krijg ik enorme buikklachten, dan is mijn lichaam not amused. Maar hee, zoals je vast voorbij ziet komen op Instagram werkt het voor anderen weer hartstikke goed.

Je hebt vast wel door wat ik duidelijk wil maken. Kijk eens terug op je eetpatroon van de afgelopen jaren. Wat heb je geprobeerd? Wat werkte en wat werkte niet?

LET’S GET REAL… to your own unique body!

IMG_5130

Je kent mij (Lienke, 24) vast als Dear Good Morning. Ik ben een echte ochtendfreak die elke morgen enthousiast naar de sportschool rent. Ik wil de hele wereld enthousiast maken over een gezonde, sportieve en productieve ochtend. So. Move your ass!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *