Easy en gezonde lunch: wrap bomvol groenten

Er is een overvloed aan diner recepten, je kunt het zo gek niet bedenken of er is een recept voor. Wat lunch recepten kunnen we nog wel wat inspiratie gebruiken! Soms kan je het restje van de avond ervoor nog meenemen, maar anders wordt het al snel een saai bakje yoghurt. Voedzaam & Snel heeft nu een creatief lunch recept, waar al jouw collega’s jaloers van worden.

Waarschijnlijk zit er een ingrediënt tussen waar je nog nooit van hebt gehoord, namelijk: harissa. Harissa is een pittige rode saus dat oorspronkelijk komt uit Noord-Afrika. Deze saus kun je heerlijk zelf maken, maar hij is ook bijna in elke supermarkt kant en klaar te vinden. Je vindt deze saus bij de Oosterse producten, ongeveer bij de volkoren wraps.

What you need (6 porties)

  • Volkoren wraps – 6 stuks
  • (voorgekookte) Linzen – 130 gram
  • (voorgesneden) Boerenkool – 100 gram
  • Verse spinazie – 100 gram
  • Geraspte wortel – 100 gram
  • Geraspte biet – 100 gram
  • Crème Fraîche – 6 eetlepels
  • Harissa – 6 theelepels
  • Olijfolie – 1 eetlepel

Make, Shake & Bake

  1. Hak de verse spinazie fijn, en doe het in een ruime kom.
  2. Was de linzen onder de kraan, laat ze uitlekken en voeg ze daarna toe aan de kom.
  3. Voeg nu de wortel, biet, boerenkool en olijfolie toe aan de kom. Schep alles door elkaar.
  4. Pak een wrap en voeg hier één eetlepel crème fraîche en één theelepel harissa aan toe, smeer dit uit over de wrap.
  5. Pak een flinke hand van het groente mengsel dat je net gemaakt hebt, en leg het in een horizontale streep in het midden van de wrap.
  6. Vouw de wrap strak er om heen dicht.
  7. Herhaal dit bij de andere vijf wraps.

Laat jij ons weten wat je collega’s er van vonden? 😊

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *