Deze 3 rituelen helpen mij fit en fris de dag door

Door de dag heen vraag ik enorm veel van mijzelf en probeer ik net als veel vrouwen alle ballen hoog te houden. Ik heb een allround-job te bewerkstelligen als moeder, girlboss, fitgirl en social butterfly. Daardoor ben ik van ‘s morgens vroeg tot ‘s avonds laat vaak nog on-the-go en werk ik me door de dag heen regelmatig in het zweet. Toch willen we altijd fris ruikend, fit en vol energie de dag door komen. En hier komt de uitdaging, want met de bovenstaande to-do list is dat eigenlijk geen eerlijke strijd. Laat deze tips tegen zweten jou helpen!

Wat te doen tegen zweten? Er zijn gelukkig een aantal dingen die je kan doen, of bij je moet hebben om de dag fris en fit door te komen. Goed in je vel zitten en goed voor jezelf zorgen helpt je om in je happy-en-knap-modus te blijven. So this is how I roll girls:

1. Uiterlijke frisheid

Natuurlijk zijn wij allround vrouwen goed voorbereid, je kan van alles vinden in onze tassen. Een goede deo, zakdoekjes, make-up, parfum, tandenborstel. It’s all there. Ondanks deze goedgevulde handtas hebben we het allemaal wel eens ervaren, maar nare zweetluchtjes of zweetplekken zijn een no go voor je zelfvertrouwen, vooral als je de hele dag onder de mensen bent. Dus hoe voorkom je een nare zweetlucht? Een goede deo is essentieel, maar dat helpt bij mij alleen als ik het gebruik onder schone oksels. Dat is het fijne aan de nieuwe Maximum Protection Roller van Rexona die ik probeerde, je hoeft gedurende de dag je deo niet bij te rollen. Ik gebruik zelf het liefst een roller met een subtiele geur, die het lang volhoudt en voor mijn huid zorgt. De nieuwe Rexona Maximum Protection Roller heeft het doel om de drukke vrouw 48 uur lang fris te houden. Volgens de in-vivo test uit 2017* is er geen andere roller die je beter beschermt dan deze tegen zweet. Én hij is klein en fijn, net als ikzelf 🙂

Tip: als je je deo de avond voordat je gaat slapen onder schone oksels doet, dan doet het zijn werking beter en blijf je de volgende dag langer fris.

Als ik druk of nerveus ben ga ik meer zweten, en aangezien ik vaak uit mijn comfortzone ga, gebeurt dat regelmatig. Na mijn zwangerschap is mijn hormoonhuishouding veranderd en sindsdien werkt mijn rechter oksel de hele dag niet mee (ja, echt alleen rechts, heel awkward). Maar niet alleen de juiste deodorant helpt, ook je kleding is van belang. Ik draag op lange drukke dagen losse luchtige tops, die niet strak om mijn armen zitten. Zo houd ik in ieder geval die zweetgeur uit mijn kleding. Oh en last van zweetvoetjes? Neem een extra paar sokken mee.

2. Innerlijke fitheid

Als het gaat om uiterlijke verzorging dan zijn we wel redelijk goed voorbereid, maar als het gaat om ons innerlijk fit voelen, dan zorgen we niet altijd goed voor onszelf. Terwijl het om het hele pakketje gaat als je een hele dag on-the-go bent. Lange tijd te weinig of ongezond eten, veel stress ervaren en weinig bewegen zorgen voor ophoping van schadelijke stoffen in je lichaam. Deze stoffen staan het optimaal functioneren van je lichaam in de weg, en maken je dus moe. Dus hoe beter jij je van binnen voelt, hoe fitter je je dag doorkomt! Zorg dus voor gezonde tussendoortjes en pak je oplaad-momentjes tussendoor.

Wist je ook dat wat je eet en drinkt direct invloed heeft op je lichaamsgeur? Een zweetlucht onder je oksels voorkomen kan je dus ook door te kiezen voor de juiste voeding. Voedingsmiddelen die zwavel bevatten, zoals broccoli, bloemkool en kool, kunnen van invloed zijn op de manier waarop je ruikt. Uien, knoflook, curries en andere intense kruiden zijn niet alleen killers voor je adem maar ook voor je body odor. Sla deze voedingsmiddelen dus over als je een drukke en intense dag tegemoet gaat. Overmatig koffie drinken en regelmatig (veel) alcohol drinken kunnen het zweten verergeren en stinkende oksels veroorzaken. Drink altijd voldoende water om alles vanbinnen goed door te spoelen.

3. Boost je energie

No way dat je zonder jezelf even ‘uit’ te zetten fit je dag door gaat komen. Om goed te blijven presteren moet je door de dag heen je hoofd leeg maken en je rust pakken om mentaal en fysiek nieuwe energie op te doen. Als jij in een betere state-of-mind en body bent, zal je je ook minder druk maken en dus, yep daar is ‘tie weer: minder zweten. Vind daarom een manier om jezelf even ‘uit’ te zetten. De waarde van dit moment moet je echt niet onderschatten. Mediteren helpt mij enorm om even de rust in mijn lijf te vinden. Het hoeft niet lang te duren. Even 10 minuten per dag mediteren, voor of na je lunchbreak geeft je niet alleen nieuwe energie, het helpt je ook om creatief te blijven en je fit en blij te voelen. Als je tussen de bedrijven door yoga kan doen zou dat helemaal fantastisch zijn, maar even focussen op al je zintuigen, zonder te praten en zonder telefoon doet zijn werk goed genoeg! Zorg daarbij dat je niet de hele dag in een dichte ruimte verblijft. Ga naar buiten en blijf in beweging om nieuwe energie op te doen.

Sluit je dag in bed af met een begeleide meditatie van bijvoorbeeld NLP op YouTube, waardoor je lekker in slaap valt. Een goede nachtrust is uiteindelijk het allerbelangrijkste om overdag alles te kunnen geven en je goed te voelen!

Wil je de Rexona Maximum Protection roller uitproberen? Je kunt de producten onder andere vinden bij Kruidvat.

Deze blog is in samenwerking met Rexona geschreven met als doel om vrouwen te helpen fris en vol zelfvertrouwen de dag door te laten komen. Onze samenwerkingen zijn nooit in strijd met onze visie.







Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *