De 6 meest effectieve oefeningen voor mooie armen

Weg met die wiggelende armen! Het mooie weer komt eraan en je blote armen worden weer zichtbaar. Mooie strakke armen willen we allemaal. Maar daar moeten we wel wat voor doen. Met de volgende oefeningen kan jij shinen met mooi gevormde armen. Bang dat je van trainen met gewichten je te groot en te gespierd maakt? Nergens voor nodig! Ga voor gewichtjes van een paar kilo en je zult zien dat je er beter uit gaat zien. Helaas hangt het krijgen van mooie armen niet alleen af van de juiste oefeningen doen. Een mooie definitie ontstaat door goed getrainde spieren, maar ook door een lager vet percentage. Met alleen oefeningen doen ben je er dus nog niet. Werk aan mooi gevormde armen met de volgende 6 oefeningen.

#1 Combinatie van de Peck deck & Shoulder presses

Met deze oefening combineer je het trainen van je borst- en schouderspieren. Je kan de oefening zittend op een bankje doen, maar beter nog is het om de oefening staand te doen, je traint dan ook meteen je core. Handig meegenomen toch?  Buig je armen in een hoek van 90 graden, breng je ellebogen omhoog en naar elkaar toe en daarna druk je de gewichten omhoog. Een supercombinatie!

#2  Reverse flys

Een speciale oefening voor je bovenrug en ook een beetje voor de achterkant van je schouders. Leun voorover laat de gewichtjes hangen en til vervolgens je armen omhoog. Wanneer je armen en rug in een lijn zijn met elkaar laat je de gewichtjes langzaam weer zakken. Weg met die kwabbels op je bovenrug.

#3 Front & Side raises

Deze oefening is voor de voor- en zijkanten van je schouders. Je strekt je armen uit en tilt ze omhoog tot op schouderhoogte. De eerste keer til je je armen op recht voor je, je laat je armen langzaam weer zakken. De volgende keer gaan je armen opzij en weer terug. Je hoeft niet zwaar te trainen maar zorg dat je de oefening net zo vaak herhaalt totdat je de verzuring voelt.

#4 Biceps curls

Dit is dé oefening voor je bovenarmen. Bang voor grote spierballen? Nergens voor nodig. Trainen met gewichten zorgt er echt niet voor dat je er meteen uitziet als de hulk. Wel zorgt deze oefening ervoor dat je armen een mooie vorm krijgen. Deze oefening voor je isolerend uit. Je houd je bovenarmen stil en brengt de gewichten omhoog richting je schouders. Vind je het lastig? Hou dan je ellebogen tegen je lichaam aan.

#5 Triceps kickbacks

Weg met de wiggelende bovenarmen! Oefeningen voor je triceps zijn ideaal om van je wiggelende amen af te komen. Je tricep is de spier aan de achterkant van je bovenarm. Net als de biceps curls is ook de triceps kickbacks een isolatie-oefening. De beweging komt alleen uit je onderarmen en je focust op de spier die je aan het trainen bent. Met deze oefening maak je armen weer strak en stevig.

#6 Rows

Met de rows train je je grote rugspieren. Deze oefening is dus iets minder voor je armen maar je armen werken wel mee en is onmisbaar in een goede training. Leun voorover, laat je arm hangen en trek vervolgens je elleboog omhoog naar je zij.

Het uitvoeren van deze 6 oefeningen kost weinig tijd en je hoeft er niet eens voor naar de sportschool. Koop een setje gewichten en ga ervoor!

Hulp nodig met deze oefeningen? Doe dan deze makkelijk te volgen workout!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *