Be Your Own Guru: zo word je je eigen expert in de gym

Een lichaam waarin je je fijn voelt, gecombineerd met een fitte geest. Wie wil dat niet? Toevallig gaan deze twee behoorlijk hand in hand. Eigenlijk helemaal niet zo toevallig natuurlijk. Want door meer te bewegen, ga je je fitter voelen op alle vlakken. Best logisch toch? Wanneer je fysiek fitter wordt, heeft dit ook een positieve werking op je mentale gesteldheid. Je zit lekkerder in je vel, waardoor je zelfvertrouwen een boost krijgt en je je gelukkiger voelt.

Als je daarnaast aan je figuur wil gaan werken, met andere woorden: je wil er naakt voor de spiegel beter uitzien, dan is krachttraining één van de beste manieren, zo niet DE beste manier, om dit te bereiken. Dit uiteraard met een gebalanceerd voedingspatroon.

Krachttraining it is!

Hoe fijn is het om iets te doen wat op allerlei manieren bijdraagt aan positieve verbeteringen bij jezelf. Krachttraining heeft onder andere als doel het ‘shapen’ van het lichaam, spieropbouw en sterker worden. Doordat je meer spiermassa opbouwt, zul je gedurende de dag meer calorieën verbranden. Dit komt doordat spieren meer energie verbruiken dan vet. Als je daarnaast een gebalanceerd voedingspatroon hanteert, waarbij je minder calorieën binnenkrijgt dan dat je verbruikt, zal je vetpercentage omlaag gaan. Uiteindelijk zal dit je je gewenste resultaat opleveren.

Bijkomend effect van krachttraining is dat je sterker gaat worden. Guess what?

  • Dit zal je zelfvertrouwen een behoorlijke boost geven, en wie wil dat niet?
  • Meer overtuiging om krachttraining te gaan doen heb je volgens mij niet nodig.
  • Het cirkeltje rond: krachttraining = fitter en strakker lichaam + fitte geest.

Jij bent niet je vriendin

Als je overtuigd bent van het effect van krachttraining op jouw lichaam en geest, wordt het tijd om te gaan uitzoeken wat voor jou werkt. Hoe vaak per week kun en wil je krachttraining doen? Waar en hoe moet je beginnen? Want het schema dat jouw vriendin heeft, hoeft niet ook voor jou te werken. Zij heeft sowieso een ander lichaam, misschien een andere levensstijl, een andere leeftijd. Ga zo maar door. Bovendien traint je vriendin misschien al wel veel langer dan jij en zit ze in een andere trianingsfase. Deze fases worden, bij goede begeleiding, efficiënt afgewisseld en opgebouwd.

Kip zonder kop

Ben je al een tijd bezig en zie je maar geen resultaat? Of loop je als een kip zonder kop rond in de sportschool en weet je niet goed wat je nou precies moet doen? Be your own guru en kijk wat bij jou past! Zoek een expert die zijn sporen verdiend heeft met goede resultaten en iemand die weet waar hij het over heeft. Een expert die samen, in overleg, met jou bezig gaat met het opstellen van een trainingsschema dat gericht is op jouw lichaam, doelen en wensen. Ga niet te overhaast in zee met een personal trainer. Vraag anderen over hun ervaringen met de persoon in kwestie.

Wil je meer weten over krachttraining en wil je je eigen expert worden op dit gebied?

Vraag dan ons gratis e-book ‘Be Your Own Guru’ aan. Wij gaan je helpen! Ook met ons online programma dat dit najaar zal starten.

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *