#Back2Basic: Homemade hummus

Hoe maak je nou zélf een lekkere gezonde tomatensaus, een kruidenmix of een maaltijdsoep zonder dat je hiervoor kant-en-klare pakjes of zakjes gebruikt? Wij geven jullie de antwoorden. De komende periode zullen wij jullie, naast de #budgetrecepten en #15minutemeals ook enkele #Back2Basic recepten geven. 

Hummus is gemaakt van kikkererwten en is erg healthy! De zongedroogde tomaat toegevoegd aan deze hummus maakt het recept wat spannender. Wij dipten de hummus in zelfgemaakte frietjes van zoete aardappel. Maar je kunt ze ook heerlijk dippen in komkommer, paprika, tomaat of wortel. Daarnaast ook heerlijk op een (stok)broodje, rijstwafel of cracker.

WHAT DO WE NEED: 

– 400 gram kikkererwten

– 2 teentjes knoflook

– sap van een halve citroen

– 2 el sesampasta (tahin)

– 8 zongedroogde tomaten

– 1/2 theelepel komijn

– 1/2 theelepel paprikapoeder

– een scheutje olijfolie

– peper/zout

– optineel: chilipeper

MAKE & SHAKE:

Meng alle ingrediënten fijn in een keukenmachine of met een staafmixer. Als je de dip te dik vindt kun je nog wat olijfolie eraan toevoegen. Proef de dip en voeg naar smaak nog wat extra kruiden toe of een beetje chilipeper als je van pittig houdt!

Tip: Serveer de dip met een vers Turks brood. Of kies voor healthy en serveer de dip met zoete aardappelfriet.

Facebook Comments

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *