Afterfestival watermeloen yoghurtijsjes

Wij houden van lekker en gezond eten, maar het moet vooral niet ingewikkeld en snel klaar zijn. Geen poespas gewoon binnen een handomdraai op tafel. Daarom vind je hier vanaf nu elke week de lekkerste recepten van Voedzaam & Snel. Wie heeft er allemaal gepinkpopt dit weekend? Ik niet. Ik zocht dit leuke afterfestivalrecept voor jullie op! 🙂 

Ik was eigenlijk op zoek naar een recept dat iets met Pinkpop en festivals te maken heeft, aangezien half Nederland in de festivalsfeer zit en graag de ongezonde festivalweekendjes een beetje wil compenseren met healthy, nostalgische gerechten. Dit jaar was ik door gebrek aan tijd, geld en vrienden niet op Pinkpop te vinden, maar toen ik een zoektocht startte naar een roze gerecht, stuitte ik op mijn watermeloen herinnering van vorig jaar.

Daar gingen we dan met z’n tweeën. Van camping B richting het kleine feestje dat The Wombats waren aan het bouwen. Het was dertig graden, wij waren uitgedroogd en daar stond het dan: een fruitkraampje. Als echte wannabe hipsters besloten we een groot stuk watermeloen te nemen. En genieten dat het was! Vandaar een recept voor deze watermeloen ijsjes.

meloen fitgirls

Poseren met een stuk watermeloen is namelijk zó 2015. Het moet allemaal mooiers, grootster en ingewikkelder. Vandaar dat we niet gewoon een watermeloen in stukken snijden en daarvan genieten. Wij maken lekkere ijsjes! Vries ze in voordat je opweg gaat naar je festival, zodat je the day after iets heerlijks hebt om op te snacken en om mee terug te denken aan jouw festivalervaring. Oh, en vergeet ons niet te taggen als je de ijsjes maakt! –> #FGRecept <–

What you need (15 ijsjes)

  • Watermeloen – ¼ (500 gram)
  • Banaan – 1
  • Yoghurt – 4 eetlepels

Make & Shake

  1. Snij de meloen in stukken, verwijder de schil en de pitten.
  2. Stop de meloen in de blender en mix het tot een glad sap.
  3. Schenk het meloensap in ijsvormpjes, tot ongeveer 1 centimeter onder de rand.
  4. Spoel de blender met water, schil de banaan en stop deze samen met de yoghurt in de blender.
  5. Mix de banaan en yoghurt tot een gladde mix.
  6. Schep het bananensap nu voorzichtig in de ijsvormpjes.
  7. Steek de stokjes erin en zet de ijsjes minimaal vier uur in de vriezer.
  8. Haal de ijsjes uit de vriezer en hou ze even in een kom met warm water (niet kopje onder!).
  9. Trek je ijsje uit het vormpje en genieten maar!

Voedzaam en Snel tip: maak de ijsjes ook eens met aardbeien, mango of sinaasappel!

Fitgirls.nl tip: ook leuk voor kinderfeestjes of natuurlijk studieontwijkend gedrag 😉

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *