3 gewoontes die mij ultiem fit maken en houden

Fit worden is helemaal niet zo moeilijk. Het geheim zit in het ‘trechteren’ van alles wat je doet en kiest. Weg met alle afleiding en ruis en focus op alles wat waarde voor je heeft. Puur vanuit jezelf en voor jezelf! Als je uiteindelijk kiest voor de dingen die je mentaal en fysiek het meeste opleveren, dan ben je supersnel fit en niet te vergeten: een blij mens! Ons geheim is dus heel simpel en het zit in het toepassen van onder andere deze 3 gewoontes:

1. Maak van jezelf een prioriteit

Onze favoriete quote is niet voor niets:  “Nee zeggen is ja zeggen tegen jezelf.”  We zijn hier niet op aarde om voor anderen te leven, maar om voor onszelf te leven. Vanuit onze volste potentie. Dat kan niet als je van jezelf geen prioriteit maakt. En dat betekent niet dat je er niet voor anderen kan zijn, maar je kan alle dingen die je wilt pas goed doen, als jij zelf goed in je vel zit. Dus is dat eigenlijk je eerste prioriteit. Hoe maak je van jezelf een prioriteit? Door te kiezen voor de dingen die je in energie het meeste opleveren. De punten hieronder helpen je hierbij.

2. Bewust uit je hoofd, in je lijf landen

We denken teveel en voelen te weinig. We leven constant in ons hoofd en zijn vooral bezig met alles wat er om ons heen gebeurt en wat we nog moeten doen. Als je wilt voelen en keuzes wilt maken voor de dingen die je nodig hebt om je fit te voelen, dan zul je uit je hoofd moeten gaan om echt te: voelen! In je lijf landen om te voelen wat er in je hart en in je lichaam gebeurt. Als je even naar binnen keert en je pakt regelmatig de momenten hiervoor, dan creëer je rust, ruimte en stilte. Daar vind je alle antwoorden die nodig hebt om verder te komen.

3. Doe alleen dingen doen waar je energie van krijgt.

Als je wilt dat iets op de lange termijn voor je gaat werken, dan moet het je langdurig energie geven. Bijvoorbeeld met sporten. Wat is je doel met sporten op de lange termijn? Dat je lekkerder in je lijf zit en dat het je mentaal een boost geeft toch? Ik doe alleen maar de sporten die ik echt heel erg leuk vindt, want dat zorgt voor langdurig resultaat. Wees je daarbij heel bewust van de energie die je geeft en die je krijgt. Als je je focust op datgene wat je voedt, wat je sterker en blijer maakt, dan verdienen deze zaken alle aandacht. Dat vind je letterlijk voeding (gezond en ook ongezond, daar wordt je mentaal ook happy van), van sporten, goed slapen, je baan en leuke dingen doen. Dingen waar jij blij van wordt geven je energie. Beperk zoveel mogelijk de zaken waar je dus alleen maar aan het geven bent. Als je er niets voor terugkrijgt dan kan je het beter in iets anders stoppen: namelijk in jezelf.

Wil je ook je eigen expert worden?

Wil je ook leren om van jezelf een prioriteit te maken en je mentaal en fysiek fit te voelen? Download dan nu ons gratis e-book: “Be Your Own Guru” om de eerste stap te maken naar een fit en gezonde lifestyle! Dit e-book is geen quickfix! Je vind hierdoor wat voor je gaat werken op de lange termijn. Dit is ons basis e-book en is geschreven in samenwerking met Personal Trainer Jorden Bres en gezondheidswetenschapper Suzanne Te Riele. Het e-book is een voorloper van ons online programma die we dit najaar gaan lanceren! Volg ons ook op Instagram om op de hoogte te blijven!

 

2 thoughts on “3 gewoontes die mij ultiem fit maken en houden

  1. Marlies zegt:

    Ik ben moeder van 3 jonge kinderen… werk full time, sport 3x in de week en eet bewust en gezond.
    Vader is helaas sociaal emotioneel en financieel niet in beeld.
    Ik blijf het lastig vinden om mijn emotionele balans te houden… schommel daarin veel….
    Tijd nemen om van hoofd van lijf/hart te gaan is mijn issue denk ik: hoe en wanneer??

    • Dani
      Dani zegt:

      Hi Marlies, dank voor je reactie. Je bent je al zo bewust van jezelf, en maakt van jezelf een prioriteit om je goed te voelen. Dat is eigenlijk al een overwinning, maar hoe ga je datgene nog toepassen wat je nog nodig hebt om in balans te komen? Je zegt het al.. je moet de momenten pakken en er een prioriteit van maken. Om beter om te kunnen gaan met alles om ons heen, is het belangrijk dat we goed in contact zijn met ons lichaam. Een voorbeeld is; misschien toch iets minder doen wat je al goed doet. Bijvoorbeeld tijdelijk minder sporten om eerst hiervan een prioriteit te maken, zodat je kan leren een gewoonte te maken van het uit je hoofd in je lijf te komen zodat je kunt gaan voelen. Hoe je dat doet is simpelweg de rust en stilte opzoeken, zodat je de ruimte creëert om te gaan voelen wat je nodig hebt en te gaan verwerken. Dit kan door middel van meditatie of een wandeling in de natuur. ‘Aarden’ kan al goed genoeg zijn om weer emotioneel in balans te komen. Liefs Dani

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *